+ textos (e outra info)

_________________

KITTLER, Friedrich A. (1986), Gramophone, Film, Typewriter [Grammophon, Film, Typewriter], trad. de Geoffrey Winthrop-Young e Michael Wutz, Stanford (CA), Stanford Universty Press, 1999.

Só a introdução: <http://www.virose.pt/ml/alunos/docs/KITTLER_Gramophone_Film_Typewriter_Introd.pdf>

_________________

ROBERT BRESSON: INFORMAÇÃO COMPLEMENTAR:

Au Hasard Balthazar (1966)
http://youtu.be/9XgKSHMaeeE
http://youtu.be/Fa84HOBlUXA

Spiritual Style in the Films of Robert Bresson (Susan Sontag)
http://www.coldbacon.com/writing/sontag-bresson.html

_________________

MORRIS, Robert (1970), “Some Notes on the Phenomenology of Making: The search for the Motivated”, in Continuous Project Altered Daily: The Writings of Robert Morris, Cambridge (Mass.)/London, MIT Press, 1993, pp. 71-93.

http://ml.virose.pt/alunos/docs/MORRIS_Some_Notes_on_the_Phenomenology_of_Making.pdf

 _________________

16/11 + textos da Andrea Fraser

 http://ml.virose.pt/alunos/docs/FRASER_Theres-No-Place-Home.pdf

 http://ml.virose.pt/alunos/docs/FRASER_1.pdf

e ainda:
BUREN, Daniel (1979), “A função do ateliê” [Fonction de l’atelier], in LOOCK, Ulrich, Ed., Anarquitectura de Andre a Zittel, Porto, Público/Fundação de Serralves, 2005, pp. 48-53.
http://ml.virose.pt/alunos/docs/BUREN_a_funcao_do_atelier.pdf

_________________

02/11 + Informações

Patrícia Dauder

CV_Patricia_Dauder_1

ART SITUACIONS. Entrevista a Patricia Dauder

 

João César Monteiro

auto-entrevistaJCM

_________________

19/10  + leituras

Rancière, Jacques (2003), “A pintura no texto”, in O Destino das Imagens [Le destin des images], trad. de Luís Lima, Lisboa, Orfeu Negro,2011,  pp.91-120.
http://ml.virose.pt/alunos/docs/RANCIERE_A_pintura_no_texto.pdf

“Godard Makes Histoire(s): Interview with Serge Daney”, in Jean-Luc Godard: son+Image 1974-1991, New York, The museum of Modern Art, 1992, pp. 159-167.
(existe tradução em catálogo da Cinemateca Portuguesa)
 http://ml.virose.pt/alunos/docs/GODARD_Interview_with_Serge_Daney.pdf
__________________